02d
22h
50m
31s
HÖSTENS ESSENTIALS: Upp till -30% EXTRA
SHOPPA EFTER PASSFORM
SHOPPA EFTER KATEGORI
SHOPPA EFTER KATEGORI
Hjälp
Retur och återbetalning
Hur skickar jag en retur?Vi bifogar utöver följesedel även alla nödvändiga returdokument till varje leverans. Om du vill returnera en vara kan du använda returetiketten och retursedeln. I undantagsfall kanLäs vidareHur länge dröjer det vanligtvis, tills beloppet för returerna ersätts?Så snart returen har kommit fram till oss och kontrollerats, sker återbetalningen inom 14 dagar på det sätt som du har valt som betalningsalternativ vid beställningen.Läs vidareÄr det möjligt att göra ett direkt byte av en returnerad vara?Det är tyvärr inte möjligt att göra ett direkt byte av en returnerad vara. Så fort vi har tagit emot och kontrollerat den returnerade varan, utfärdas tillgodohavandet på det sätt sLäs vidareFår jag tillbaka mina utlägg för frakten när jag returnerar min beställning?Du får full återbetalning av din beställning, inklusive fraktkostnader, när du returnerar hela beställningen.Läs vidareKan du inte se din retur i din beställningsöversikt?Efter att du har lämnat in ditt paket hos ditt ombud, kan du se statusen av din retur i din beställningsöversikt. Vänligen observera att det kan ta lite tid innan detta har registrLäs vidareVad händer med min retur efter att jag skickat tillbaka den?När du har förpackat din retur i originalförpackningen och överlämnat den till ditt närmaste DHL-ombud, skickas den tillbaka till vårt returlager.
Processen när den anländer går tiLäs vidareVad gör jag om min vara har skadats av transporten?Om någon vara vi har levererat är skadad, fel eller om det är något annat fel på den, kan du reklamera varan och självklart returnera den till oss tillsammans med retursedeln utan Läs vidareVar kan jag lämna paketet som jag vill returnera?Du kan både lämna in returer hos postombud och vid postfilialer som tillhör DHL. För returer som skickas direkt från våra handelspartners, vänligen skicka dem direkt tillbaka till Läs vidareHur kan jag reklamera varor?Om det skulle vara något fel på de varor som vi har levererat kan du returnera varorna tillsammans med retursedeln, och ange skälet till returen. Returen är givetvis gratis. All inLäs vidareMåste jag betala för returen?ABOUT YOU står för kostnaderna för portot för varorna som returneras.Läs vidareInom hur kort tid behöver jag returnera en vara?Hos ABOUT YOU har du tid på dig i 100 dagar efter att du har emottagit din beställning, för att returnera varor till oss. Du hittar mer information om ångerrätt vid ABOUT YOU i vårLäs vidareJag har inte längre någon returetikett. Var kan jag få tag på en ny?Du kan enkelt ladda ned en ny returetikett, direkt via ditt kundkonto hos ABOUT YOU och skriva ut dem: 1. Logga in på ditt kundkonto på aboutyou.se med din e-postadress och ditt löLäs vidareFår jag en bekräftelse på att min retur har tagits emot?Ja, efter att din retur har tagits emot får du en returbekräftelse via e-post.
Observera att returnerade produkter behandlas separat och att du därför kan få flera bekräftelsemeddeLäs vidareHur får jag mina pengar tillbaka?Tillgodohavandet utfärdas till dig på det sätt som du har angivit som betalningsalternativ. Om det är en kreditkortsbetalning ersätter vi beloppet på ditt kreditkortskonto. Vid betLäs vidareTill vilken adress ska jag returnera varorna?Rätt leveransadress dit returen ska skickas kommer automatiskt att stå på returetiketten.Returetiketten finns tillsammans med din retursedel, som låg tillsammans med din leverans.OLäs vidare
Kundservice
Har du inte hittat svaret på din fråga?
Hitta ditt svar på några få klick eller kontakta oss för mer hjälp.
Få support
Besök vårt självbetjäningscenter för att få snabba svar på de vanligaste frågorna eller för att skriva till oss.
Ring oss
Gratis hotline: mån - lör 09.00 - 18.00.