Skippa till huvudinnehållet

Hur skickar jag en retur?

Vi bifogar normalt sett alla nödvändiga returdokument tillsammans med följesedeln i varje leverans. Använd returetiketten för att returnera din vara.

I undantagsfall kan din beställning komma att levereras i flera olika paket. Om du vill returnera flera varor behöver du returnera dem i originalförpackningen om möjligt. Du kan inte returnera flera varor från olika beställningar i samma paket. Om du inte längre har originalförpackningen kan du använda en annan, så länge varorna är väl skyddade. Se till att du använder den returetikett som hör till den specifika ordern och att du endast lägger varorna som finns listade på följesedeln i samma paket. Annars kan identifieringen och återbetalningen av din retur ta lite längre tid. Om du returnerar flera paket uppstår det självklart inga extra kostnader för dig.

 

Så enkelt är det att returnera:

1.Returnera varan i originalförpackningen.

2. Lägg retursedeln i paketet.
3. Klistra på returetiketten på det väl tillslutna paketet.
4. Därefter behöver du bara lämna in paketet vid närmaste paketbutik eller postkontor.

Om returetiketten inte är tillgänglig kan du ladda ner den från ditt "Mina sidor"-område under den aktuella beställningen, skriva ut den och klistra fast den på paketet enligt följande instruktioner:


1. Logga in på aboutyou.se med din e-postadress och ditt lösenord.
2. Klicka på kontoikonen i den övre listvyn.
3. Välj »Beställningar«.
4. Välj ut den beställning som du önskar returnera och klicka på »Returnera beställning«.
5. Välj den vara eller de varor du vill returnera och tryck »Skapa retur«
6. Se båda PDF-filerna för returkvitto och returetikett. Ladda ner och skriv ut dem.

Om du behöver hjälp med detta eller om det inte är möjligt att ladda ned den, är du välkommen att höra av dig till oss via vår kundservice.

Faktureringsbeloppet ersätts - efter att de returnerade varorna har kontrollerats - via det betalningsalternativ som du har använt. Vid leverans mot faktura via Klarna: direkt efter att vi har registrerat returen och du har fått en returbekräftelse skickar Klarna en korrigerad faktura via e-post.

Observera att varorna ska returneras i det skick som du fick dem. Skadade varor kan inte returneras.

Var det här svaret till hjälp?
Din återkoppling är viktig för oss. Den hjälper oss att bli bättre.