Skippa till huvudinnehållet

Hur returnerar jag en artikel som köpts via Klarna?

Vi skickar med alla nödvändiga returhandlingar i varje paket. Använd returetiketten och retursedeln för att returnera en vara.

I vissa fall kan din beställning levereras i flera olika paket. Var i sådana fall noggrann med att du enbart returnerar de varor i ett och samma paket som står listade på retursedeln. Annars kan både tilldelningen och återbetalningen av din retur dra ut på tiden. Det uppstår givetvis inte några extra kostnader för dig om du lämnar in flera returpaket.

Så här går det till:
1. Var noga med att lägga varorna i paketet i deras originalförpackning.
2. Lägg i retursedeln.
3. Klistra på returetiketten på det väl tillslutna paketet.
4. Därefter behöver du bara lämna in paketet vid närmaste paketbutik eller postkontor.
5. Informera Klarna om din retur. Du kan enkelt göra detta i appen ABOUT YOU i avsnittet "Mina beställningar", eller i Klarna-appen/på Klarnas webbplats (https://app.klarna.com/login).

Eftersom Klarna är vår externa fakturaleverantör kan vi på ABOUT YOU inte göra några ändringar i dina fakturor. Genom att informera Klarna om din retur behöver du inte oroa dig för eventuella påminnelseavgifter för fakturan. Din faktura kommer att vara i vänteläge tills vi har behandlat din retur.

Om du behöver ytterligare hjälp med processen kan du klicka på "Nej, jag behöver fortfarande hjälp" för att kontakta oss.

Var det här svaret till hjälp?